Berlingske Business

Vestas-konkurrent fortsætter indisk fremmarch med ny storordre

SPAIN-GERMANY-STOCK-MARKET-ENERGY-GAMESA
Torsdag kan selskabet Gamesa løfte sløret for en ordre på hele 184 megawatt (MW) i Indien. Arkivfoto. Foto:

Den spanske vindmølleproducent Gamesa, der konkurrerer med blandt andet danske Vestas, har særdeles godt fat i det indiske marked.

Torsdag kan selskabet Gamesa løfte sløret for en ordre på hele 184 megawatt (MW) i landet. Ordren er samtidig en milepæl for Gamesa, da det er den første indiske bestilling på G114-2,0 MW-møllen, som selskabet skal installere samlet set 92 styk af.

Gamesa/

Ordren er til samlet to projekter, et i Andhra Pradesh med 50 2-MW-møller og et i Karnataka med 42 møller. Begge projekter ventes idriftsat allerede i 2016.

- Teknologi er en nøgle til differentiering i forhold til at fastholde Gamesas konkurrencefordel i Indien, et prioritetsmarked hvor selskabet er den ledende producent, siger Ramesh Kymal, der er administrerende direktør for Gamesas indiske forretning, i en meddelelse fra selskabet.

Sidste år hentede den spanske vindmølleproducent ordrer på mere end 1300 megawatt i Indien, og de positive takter ser altså ud til at fortsætte i 2016.

Gamesa/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen