Berlingske Business

Vestas-formand: Svenske investorer sagde nej - nu ærgrer de sig

vestas
Arkivfoto. Vestas-formand Bert Nordberg har længe gået med et uopfyldt ønske om at få en langsigtet storaktionær ind i Vestas' ejerkreds med en post på 15-20 pct. Foto:

Vestas-formand Bert Nordberg har længe gået med et uopfyldt ønske om at få en langsigtet storaktionær ind i Vestas' ejerkreds med en post på 15-20 pct.

Det har formanden sagt gentagne gange siden sin tiltrædelse i bestyrelsen i 2012, og han gentager ønsket i et interview med svenske Dagens Industri onsdag.

Som noget nyt afslører han dog, at flere svenske spillere har haft muligheden, men har takket nej.

»Det ville være trygt med en ankerinvestor, som man kan diskutere tiårsperspektiver med, men så skal det være en industriel investor, som er langsigtet. En sådan investor findes ikke i Danmark, og dem som findes i Sverige var ikke interesserede, da jeg havde brug for penge, og det var billigt at investere.«

»I dag er det dyrt, og de ærgrer sig bittert,« siger Bert Nordberg til Dagens Industri uden at afsløre, hvilke potentielle investorer der var tale om.

Bert Nordberg gentager ønsket om en storinvestor, da den fragmenterede ejerkreds - hvor ingen ejer mere end 5 pct. af aktierne - er »en tung byrde« på formandens skuldre.

10BUS312958283-191059.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen