Berlingske Business

Vestas-direktør: USA-vindenergi har kurs mod firedobling over 15 år

til bm f Alle veje fører til Washington - Er der vindmøller i
Foto:

Vindmøller dækkede sidste år knap 5 pct. af den amerikanske elektricitetsefterspørgsel, men den andel har kurs mod at blive firedoblet over de næste 15 år.

Det sagde David Hardy, som er senior vicedirektør for salg hos Vestas i Nordamerika, i forbindelse med den officielle åbning tirsdag af den amerikanske vindmølleforenings, AWEA's, vindmøllekonference i New Orleans.

Langsigtede politiske rammebetingelser til fordel for investeringer i ny kapacitet og nye typer af købere af vindenergi, store giganter som Google, Amazon og Facebook, vil være med til at drive væksten fremad, vurderer han.

Vestas

- Denne nye kilde til efterspørgsel er meget vigtig. Og sammen med den historiske femårige forlængelse af PTC-ordningen, den efterfølgende guidance fra Internal Revenue Service og de potentielle vækstmuligheder fra EPA's Clean Power Plan kan det firedoble amerikansk vindenergi over de næste 15 år og dermed realisere det amerikanske energiministeriums "Wind Vision" om 20 pct. vind, sagde David Hardy.

Vestas

EPA står for Environmental Protection Agency og er en amerikansk myndighed med ansvar for miljøbeskyttelse.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen