Berlingske Business

Vestas-direktør: Paris-aftale et stort skridt i den rigtige retning

TOPSHOT-FRANCE-CLIMATE-WARMING-COP21
Klimaaftalen, som blev indgået i Paris ved COP21, vækker stor glæde hos Vestas. Foto:

Den historiske klimaaftale, som netop er blevet vedtaget på klimatopmødet i Paris, vækker ikke overraskende stor glæde hos den danske vindmølleproducent Vestas, som venter, at aftalen vil have en positiv effekt på selskabets markeder på lang sigt.

»Aftalen, som blev indgået i Paris, er et stort skridt i den rigtige retning og vil medvirke til, at det momentum, som vindenergi og andre bæredygtige energiløsninger har opbygget de seneste par år, kan fortsætte og dermed styrke det eksisterende fundament for bæredygtige investeringer,« siger Morten Dyrholm, Vestas' vicepræsident for Public Affairs.

vv

Derudover vurderer han, at aftalens indhold om for eksempel de enkelte landes klimaplaner, den øgede gennemsigtighed og obligatorisk opdatering hvert femte år i stedet for tiende år er med til at skabe den stabilitet og tillid, som er nødvendig for at sikre fremskridt på lang sigt.

»Det er derfor også vores opfattelse, at aftalen på den lange bane vil bidrage positivt til Vestas, vindenergi og andre former for bæredygtige løsninger, men at aftalen ikke vil komme til udtryk i vores forretning på den korte bane,« siger Morten Dyrholm.

danfoss

Investorerne er også begejstrede over klimaaftalen og har mandag middag handlet Vestas-aktien op i toppen af det danske C20 Cap-indeks med en stigning på 2,8 pct. til 453 kr. Af andre danske selskaber, der leverer klimavenlige løsninger, stiger Novozymes 1,5 pct. til 324 kr., mens Rockwool stiger 4,3 pct. til 940 kr.

GERMANY ECONOMY SHIPPING

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen