Berlingske Business

Vestas deler sit asiatiske salg op i to

Vestas Vestas Goldman sachs Vestas får sin hidtil største ordr
Arkivfoto: Vestas. Foto:

Vestas forsøger at skabe et stærkere ståsted i Asien og deler sit hidtidige salgskontor i regionen op i to nye: ét til Kina og Mongoliet, og ét til resten af Asien- og Stillehavsområdet.

Vestas forsøger at skabe et stærkere ståsted i Asien og deler sit hidtidige salgskontor i regionen op i to nye: ét til Kina og Mongoliet, og ét til resten af Asien- og Stillehavsområdet.

Som konsekvens stopper Chris Beaufait, som hidtil har stået i spidsen for salget i hele regionen, og forlader Vestas.

Det fortæller Vestas i en pressemeddelelse onsdag.

»For at bygge på Vestas' momentum i regionen og for at passe med den opdaterede strategi, omorganiserer Vestas det nuværende slagskontor i to nye per 1. april 2017,« skriver Vestas i meddelelsen.«

»Med de to nye kontorer, hver dedikeret til en mere specifik del af regionen, investerer vi flere ressourcer i regionen og skaber en mere adræt og kundefokuseret organisation,« udtaler Vestas' øverste salgschef, Juan Araluce, som håber på at kunne øge vindmølleselskabets markedsandel i området.

Pengene strømmer ind i Vestas efter ekstraordinært år

De to nye salgskontorer får base i henholdsvis Beijing og Singapore, og der er hyret nye chefer ind til dem udefra. Førstnævnte bliver fra 20. marts anført af Kebao Yang, der tidligere har arbejdet for Caterpillar i Kina, mens den den anden afdelings nye chef - som Vestas ikke sætter navn på - tiltræder til april.

Tilbage i juni 2012 lavede Vestas den omvendte manøvre og slog Kina-kontoret sammen med resten af Asien. Dengang blev det forklaret med et behov for at spare, samt at de kinesiske kunder var interesserede i at komme ud over landets grænser.

Vestas Vestas sætter rekord efter ordrerus på årets næstsids

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen