Berlingske Business

USA øger investeringer i vedvarende energi

Én solcelleansøger afliver støtteordning
De amerikanske energiselskaber investerer i højere grad i sol- og vindenergi. Arkivfoto. Foto:

De amerikanske energiselskaber investerer i højere grad i sol- og vindenergi.

Den større satsning på grøn energi sker i høj grad på baggrund af et støtteprogram, der tillader energiselskaberne at sælge strøm fra grønne energikilder til en højere pris end de konventionelle energiformer som kul og gas.

Det skriver The Wall Street Journal.

CHINA-BUSINESS/

- Vi fortsætter med at investere i renere former for energi, især inden for vind- og solenergi, siger Dukes direktør, Lynn Good, til The Wall Street Journal.

Duke planlægger at fordoble sin produktion af grøn energi over de næste fem år og investere 3 mia. dollar i vedvarende energi i samme periode.

Duke er dog blot et af mange amerikanske energiselskaber, som investerer massivt i vedvarende energi.

06BUSPIX-ANDERS-ZTORM-14225.jpg

Allerede på nuværende tidspunkt kommer 28 pct. af Berkshire Hathaway Energys energiproduktion fra grønenergi og planlægger yderligere at investere 2,1 mia. dollar i sol- og vindenergi i løbet af 2016.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen