Berlingske Business

Tysk Vestas-konkurrent øgede omsætningen mere end ventet

ARCHIVED
Omsætningen hos den tyske vindmølleproducent, Nordex, steg med 28,3 pct. til 637 mio. euro. Foto:

Den tyske vindmølleproducent Nordex, der for nylig overtog Acciona Windpower, meldte tirsdag morgen om en stærkere vækst i første kvartal end ventet.

Omsætningen hos den tyske vindmølleproducent steg med 28,3 pct. til 637 mio. euro. Tallene inkluderer ikke Acciona Windpower, som først kommer med i regnskabet for andet kvartal. Ifølge et estimat fra Bloomberg News havde analytikerne ventet en omsætning på 601,5 mio. euro.

USA FEATURE PACKAGE WIND ENERGY

Selskabet producerede i kvartalet vindmøller med en kapacitet på 573,9 megawatt, hvilket var 24 pct. flere end i samme periode året før, mens ordreindgangen er opgjort til 541 mio. euro mod 644,1 mio. euro i samme periode sidste år, da en enkelt stor ordre fyldte meget i opgørelsen.

Ved udgangen af kvartalet havde Nordex' ordrebog en værdi af 1638 mio. euro, hvilket var på niveau med samme tidspunkt året før. Nordex kommer med en udvidet regnskabsmeddelelse 23. maj.

Nordex-aktien ligger tirsdag ved 11-tiden til et fald på 0,2 pct.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen