Berlingske Business

Tysk energiselskab nedbringer sin gæld og løfter bundlinjen

GERMANY-EON-EARNINGS
E.ON CEO Johannes Teyssen. Foto:

Det tyske energiselskab E.On har i årets første ni måneder løftet sin ordinære nettoindtjening med 51 pct. til 965 mio. euro fra 641 mio. euro i samme periode året før.

Det tyske energiselskab E.On har i årets første ni måneder løftet sin ordinære nettoindtjening med 51 pct. til 965 mio. euro fra 641 mio. euro i samme periode året før.

Resultatet er justeret for ekstraordinære poster. Det rapporterede nettooverskud i perioden var 3,9 mia. euro mod et tab på 9,3 mia. euro i samme periode sidste år.

Det fremgår af E.On's regnskab, som er offentliggjort onsdag morgen, hvori selskabet bekræftede sit mål for året om en justeret nettoindtjening på 1,2-1,45 mia. euro.

18BUSTest-Bycykler-elbiler-.jpg

Gælden blev i perioden nedbragt med 25 pct. til 19,7 mia. euro fra tidligere 26,3 mia. euro. Selskabet har i tredje kvartal fået styrket sine finanser med en refundering af skat på nukleart brændsel på 2,85 mia. euro.

Indtjeningen per aktie var i perioden 1,75 euro mod et tab på 2,02 euro i samme periode sidste år.

E.On løftede i regnskabet sløret for, at selskabet vil afsløre en vækstplan tidligt næste år. Aktien stiger onsdag 0,9 pct. til 10,635 euro.

01BUSEnergi-brunkulprotest-.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen