Berlingske Business

Stor tysk mølleproducent indgår partnerskab med hollandsk firma

FRANCE-ENERGY/
Foto:

Den største tyske vindmølleproducent, Enercon, har indgået aftale om køb af aktier i den hollandske vindmølleproducent Lagerwey. Enercon kalder det en strategisk investering, som styrker selskabets portefølje inden for vindmøller i alle vindklasser.

Lagerwey fortsætter umiddelbart som selvstændigt firma med eget brand og egen organisation, men vil arbejde tæt sammen med Enercon på de områder, hvor de kan se muligheder for at realisere synergier.

»Partnerskabet er en god mulighed for at styrke vores markedsposition ved at udvide vores portefølje med flere konkurrence dygtige og pålidelige møller. Vi ser Lagerwey som en ideel teknologisk partner med et erfarent og kompetent team,« siger Enercons administrerende direktør, Hans-Dieter Kettwig i en meddelelse.

Scott

Ligesom Enercon producerer Lagerwey gearløse møller.

Lagerwey er en lille aktør på markedet, men gjorde sig for nylig bemærket ved at indgå et joint venture med en ny energienhed under den russiske atomgigant Rosatom om salg og levering af vindprojekter i Rusland med en licens på Lagerweys 2,5 og 4,5 megawatt-møller.

/ritzau/FINANS

Riffgrund

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen