Berlingske Business

Stor fyringsrunde i DONG

FyringDONG
Foto:

Ifølge netmediet Finans.dk har DONG nu taget beslutning om at nedbemande kraftigt i sin olie- og gasforretning.

Kort efter, at DONG Energy offentliggjorde sit årsregnskab for 2015, bekendtgjorde topchef Henrik Poulsen over for medarbejderne i selskabets olie- og gasforretning, at nye fyringer formentlig ville komme på tale. Det er nu sket.

Ifølge Finans.dk bekræfter DONG Energy, at der nedlægges 280 stillinger frem mod marts. Ifølge Finans.dk måde blandt medarbejderen og eksterne konsulenter.

»Vi har sat en proces i gang, hvor ledelse og samarbejdsudvalg blandt andet ser på, hvor mange ledige stillinger, der kan indgå i reduktionen og i øvrigt, om tallet kan komme længere ned. Men der er ingen tvivl om, at markedsvilkårene for vores olie-gasforretning er presset, og at vi har behov for at reducere kraftigt. Vi kan ikke p.t. sige noget om, hvordan den endelige fordeling bliver,« skriver presserådgiver Ulrik Frøhlke i en mail til Finans.dk.

Ved årets udgang var der 727 medarbejdere i DONGs olie- og gasdivision, der i forbindelse med det dybe olieprisfald måtte nedskrive 16 milliarder kroner på forretningen i 2015.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen