Berlingske Business

Statoil skal fyre op til 2.400 tekniske medarbejdere

STATOIL-RESULTS/DEBT
Foto:

Statoil mærkes af lave oliepriser, og det betyder nye fyringer i det norske olieselskab, der allerede har været ude med sparekniven ad flere omgange.

Olieselskabet vil ifølge norske Dagens Næringsliv reducere omkostningerne med 20 pct. inden for det tekniske område, hvor Statoil har 12.000 ansatte, og det kan koste 2.400 ansatte jobbet, skriver det norske medie.

Jakob Thomasen


Der blev allerede fredag sagt farvel til 150 fagmedarbejdere hos Statoil, men informationsdirektør i selskabet, Jannik Lindbæk, bekræfter, at der kigges på nye besparelser. Planerne fremlægges ifølge Dagens Næringsliv i maj.

- Arbejdet kører på fuld kraft. Realiteten af processen får man ikke klarhed over før engang, når vi nærmer os sommeren, siger Lindbæk ifølge den norske avis.

Pix-Statoil


Statoil har sparet 4,9 mia. norske kr. siden 2013 og har i løbet af det seneste år nedbemandet kraftigt. 1950 ansatte har således måtte finde sig noget nyt at lave. Det er de lave oliepriser, der siden sidste sommer er halveret, som får skylden for selskabets udvikling.

Fredag: Mærks

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen