Berlingske Business

Siemens Wind oplever stort drop i ordreindgangen

Hubs are pictured at Siemens Wind Power's port of export in Esbj
Foto:

Den tyske industrikoncern Siemens' vinddivision havde et massivt drop i ordreindgangen i andet kvartal af selskabets regnskabsår 2014/15.

Siemens, der er konkurrent med danske Vestas, havde en ordreindgang på 1410 mio. euro i andet kvartal, hvilket var et fald på 16 pct. rapporteret, men hele 27 pct. ved sammenlignelige valutakurser, oplyser det tyske selskab i regnskabet, der dækker januar, februar og marts.

Siemens fortæller, at der har været et lavere antal store ordrer inden for havmøller i kvartalet. Der har været dog været omsætningsvækst inden for havmølleforretningen, hvilket også gælder serviceforretningen, men det skyldes udelukkende valutakurser.

siemensmolle

Samtidig havde tyskerne en mindre tilbagegang på bundlinjen, da underskuddet lød på 44 mio. euro i kvartalet mod 41 mio. euro i samme periode året før.

Siemens skriver i regnskabet, at det har haft fortsatte udgifter til inspektion og udbedring af fejl på hovedlejer på nogle af selskabets vindmøller. Det er fejl, som allerede har kostet den tyske vindmølleproducent dyrt, og som Siemens tog et tab på i fjerde kvartal sidste år på 223 mio. euro.

TO GO WITH AFP STORY by Katell ABIVEN A picture taken on July 8,

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen