Berlingske Business
12:20Rentefald har bidt sig fast

Shell regner med at kunne spare 1 mia. dollar med opkøb af BG

SHELL-RESULTS/
ARKIVFOTO. Foto:

Hollandske Royal Dutch Shell forventer at kunne skære i sine udgifter oven på aftalen om at købe BG Group for rundt regnet 333 mia. kr.

Olieselskabet sigter nu efter udgiftsbesparelser på 4,5 mia. dollar før skat i 2018 oven på fusionen mellem de to selskaber. Det er 30 pct. mere end de tidligere udmeldte 3,5 mia. dollar, svarende til knap 23 mia. kr.

Det skriver Financial Times.

SHELL-RESULTS/

Shell, hvis gæld er øget med 26 pct. som følge af opkøbet, har siden fusionen over for sine investorer bedyret, at selskabet er i stand til at absorbere BG, selv om prisen på olie fortsat er relativt lav.

- BG-handlen er en anledning til at fremskynde omformningen af Shell. Integrationen tager fart, og nu venter vi at opnå mere synergi og det i et hurtigere tempo, siger Ben van Beurden, Shells administrerende direktør.

Shell-aktien stiger 3,2 pct. til 22,66 euro i tirsdagens handel.


shell station

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen