Berlingske Business

Shell opgiver at sælge olieraffinaderi i Fredericia

ss
Salg af raffinaderi til en værdi af 500 millioner kroner bliver alligevel ikke til noget. (Foto: Nils Meilvang/Scanpix 2016) Foto:

Salg af raffinaderi til en værdi af 500 millioner kroner bliver alligevel ikke til noget.

I mere end et år har Shell arbejdet på at sælge sit olieraffinaderi i Fredericia til Dansk Olieselskab.

Tirsdag måtte olieselskabet imidlertid konstatere, at handlen ikke bliver til noget.

Ifølge Fredericia Dagblad blev de ansatte orienteret om situationen på et medarbejdermøde tirsdag klokken 11.

Shell har senere udsendt en pressemeddelelse, hvor man skriver, at raffinaderiet ikke længere er til salg.

»Shell har nu indstillet sine salgsaktiviteter vedrørende A/S Dansk Shell og har ingen aktuelle planer om at markedsføre selskabet på ny,« siger Bart Voet, der er Vice President for Shells industriproduktion i Europa, Afrika og Asien i meddelelsen.

BRITAIN-NETHERLANDS-EARNINGS-OIL-BUSINESS

I september 2016 meddelte Shell, at man havde indgået en aftale med Dansk Olieselskab om en overtagelse af raffinaderiet til en pris af 500 millioner kroner.

Handlen er imidlertid blevet udskudt flere gange, og den seneste udmelding var, at man forventede en overtagelse i første halvår af 2018.

Senest 22. december blev de ansatte orienteret om, at en løsning skulle være nært forestående.

Fredericia Dagblad har ikke kunnet få en kommentar fra Dansk Olieselskabs direktør, Tommy Frank.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen