Berlingske Business

Shell løfter sløret for ny strategi

BRITAIN-ENERGY-EARNINGS-CUTS-BUSINESS-SHELL
Ben Van Beurden, administrerende direktør for Shell, ved en pressekonference 2015. Foto:

Shell udlægger sin nye strategi for, hvordan olieselskabet skal håndtere skiftet fra fossile brændstoffer og lover blandt andet, at selskabet vil følge med i den globale overgang til renere energi.

Det skriver Financial Times.

I Shells nye strategi giver oliegiganten udtryk for, at den ikke frygter at stå tilbage med aktiver, mens verden fortsætter med at gå væk fra fossile brændstoffer. Selskabet forventer således, at omkring 80 pct. af de nuværende bekræftede olie- og gasreserver stadig vil producere i 2030.

Flertal af danskerne ser medierne som magtelite Et flertal af da

Shell forventer yderligere, at reserverne vil forblive konkurrencedygtige selv med en oliepris så lav som 40 dollar (240,80 kr.) per tønde. I dag er prisen på 70 dollar per tønde.

Ifølge Ben van Beurden, der er administrerende direktør for Shell, er det at forstå, hvad klimaændringer kommer til at betyde for Shell, et af de største strategiske spørgsmål, som selskabet står overfor.

Strategien blev offentliggjort i en rapport fra Shell, der blandt andet beskriver forskellige scenarier, som selskabet kan møde i fremtiden.

12BUSSnabe-113336-337.jpg

I rapporten indrømmede Shell blandt andet, at efterspørgslen af olie højst sandsynligt vil nå sit højdepunkt og derefter falde, men at processen vil tage flere årtier.

Ifølge Ben van Beurden bliver en del af Shells fremtidige strategi at holde sig på linje med samfundet og sine kunders forventninger og derved arbejde på at reducere sin CO2-udledning.

/ritzau/FINANS

aa

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen