Berlingske Business

Saudi-Arabien og Rusland meldes enige om fastfrysning

Nye toner fra verdens største olieproducent og Rusland, der kan sende olieprisen op.

Saudi-Arabien og Rusland skal være blevet enige om at fastfryse deres produktion af olie.

Det oplyser diplomater i Doha, Qatar, ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Kilderne siger videre, at Saudi-Arabiens endelige beslutning, om på hvilket niveau landets olieproduktion skal ligge, ikke afhænger af, hvordan Iran agerer.

Forlydenderne har medført et yderligere hop i prisen på olie. En tønde Nordsøolie kostede således omkring 44 dollar umiddelbart efter udmeldingen, hvor den var prissat til omkring 43,17 dollar tønden lige inden.

Desuden er prisen på Nordsøolie steget fra 42,98 dollar per tønde siden mandag eftermiddag.

Meldingerne fra verdens største olieproducent og Rusland kommer forud for, at blandt andre sammenslutningen af olieproducerende lande, Opec, skal mødes i Doha 17. april netop for at diskutere, hvorvidt man kan blive enige om at fastfryse produktionen af olie på det niveau, den var på i januar.

Iran ventes at stå uden for en eventuel aftale, idet landet argumenterer for, at det oven på flere års embargo har ret til at indhente det forsømte salg af olie.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen