Berlingske Business

Pandora-stifter vil udfordre Red Bull

Per Enevoldsen
Per Enevoldsen, stifter af Pandora. Foto:

Per Enevoldsen, manden bag Pandora, skyder trecifret millionbeløb i dansk konkurrent til energidrik-kongerne fra Red Bull.

Per Enevoldsen, der i 1979 lagde grunden til det, der senere skulle blive smykkevirksomheden Pandora, har investeret et trecifret millionbeløb i den danske energidrik Little Miracles.

Det skriver Børsen.

pix-enevoldsen

Energidrikken, der i øjeblikket sælges i 27 lande, skal bredes ud til hele verden, og så er det håbet, at man på sigt kan udfordre den globale førerposition, østrigske Red Bull i dag har på markedet for energidrikke. Det fortæller Jørn Senger, der er iværksætteren bag Little Miracles:

»Det er en yderst bevidst satsning, og vi regner bestemt med at tjene mere end vi investerer,« siger Jørn Senger til Børsen.

Den store kapitalindsprøjtning sker knap tre år efter, at 63-årige Per Enevoldsen købte sig ind i firmaet bag Little Miracles, Powerbrands. Det store millionbeløb skal bruges på at opbygge kendskab til den te-baserede energidrik, samt at dele gratis smagsprøver ud og komme på hylderne i store supermarkedskæder.

PandoraBog

I 2015 opgjorde det amerikanske finansmagasin Forbes Enevoldsen-familiens formue til at være 3.5 milliarder kroner. Alligevel lever Enevoldsen et ganske tilbagetrukket liv i den thailandske hovedstad, Bangkok.

Netop Thailand har spillet en væsentlig rolle i hele Pandora-væksteventyrets historie. Efter at have importerede smykker fra landet i Fjernøsten op gennem 1980’erne valgte Per Enevoldsen i 1989 at starte sin egen smykkefabrik i det asiatiske kongedømme.

Læs portrættet af Per Enevoldsen her:

26BBMPer-Enevoldsen6.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen