Berlingske Business

Ordrebogen sætter ny rekord hos Vestas

Vestas henter kæmpeordre i Texas
Overskrift
ARKIVFOTO. Vestas' første kvartal sætter ny rekord i ordretilgang. Foto:
 

Aldrig før har Vestas fået så mange nye ordrer i et første kvartal, som i år. 1750 MW er det blevet til i det, der normalt er et svagt kvartal hos vindmølleproducenten.

Vestas' ordrebog er tykkere end nogensinde efter udgangen af første kvartal. Årets første tre måneder er traditionelt set vindmølleproducentens svageste, men i år har der været gang i kasseapparatet.

Hele 1750 MW er det blevet til, og det er det højeste niveau nogensinde i Vestas, oplyser selskabet i sit kvartalsregnskab. Ordrebogen hos Vestas består af de løbende annoncerede ordrer, samt et antal ikke-annoncerede ordrer, der først bliver offentliggjort i kvartalsregnskabet.

Analytikerne var derfor allerede godt klar over, at første kvartal havde kurs mod en rekord, da alene de annoncerede ordrer overgik de seneste fem års annoncerede og ikke-annoncerede ordrer i kvartalet.

»De har styr på forretningen og stor ordretilgang, og efter en stille april har de landet 560 MW til USA, så de er rigtig godt kørende. De har gode produkter, og de begynder at skyde på deres kompetencer inden for projektfasen, som overbeviser kunderne om, at Vestas er den rigtige partner,« siger Sydbanks senioranalytiker Jacob Pedersen om Vestas' ordrer i kvartalet.

Vestas regnskab

Vestas-regnskabet bød desuden på et resultat på hele 56 millioner euro, hvilket er imponerende 54 millioner bedre end samme kvartal sidste år. Marginerne er også bedre end analytikernes forventninger.

Sidst med ikke mindst opjusterer Vestas forventningerne til årets omsætning fra 48,5 milliarder euro til 59 milliarder euro.

Vestas skruer op for forventningerne til 2015

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen