Berlingske Business

Olieindustrien er bekymret over kurdisk konflikt

MIDEAST-CRISIS/IRAQ-KURDS-KIRKUK
Verdens største oliehandlere advarer nu om, at prisen på olie kan ryge i vejret efter den irakiske hærs overtagelse af oliefelter i det nordlige Irak. Foto:

Verdens største oliehandlere advarer nu om, at prisen på olie kan ryge i vejret efter den irakiske hærs overtagelse af oliefelter i det nordlige Irak.

Det skriver Financial Times.

Flere af oliefelterne i Iraks Kirkuk-region er blevet forladt som følge af den seneste uges uroligheder. Kurdistans regionalregering er opsat på at holde felterne åbne på trods af konflikten og har opfordret de ansatte på felterne til at vende tilbage til deres arbejde.

Benzin

»Der er en risiko for, at eksporten bliver ramt af det her. Vi ved ikke, hvor meget olie, der bliver læsset,« siger Ian Taylor, administrerende direktør for oliefirmaet Vitol, til Financial Times.

Ud over urolighederne i Irak kigger olieindustrien også bekymret på situationen i Iran, hvor frygten er, at den amerikanske præsident, Donald Trump, indfører sanktioner, der kan ramme landets energiindustri.

/ritzau/FINANS

TURKEY-POLITICS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen