Berlingske Business

Ørsted indgår partnerskab med legendarisk baseball-klub

red sox
Energiselskabet Ørsted har indgået et bæredygtighedssamarbejde med baseball-klubben Boston Red Sox. Foto:

USA har ikke noget kongehus, men i østkystbyen Boston er spillerne for baseball-klubben Red Sox det tætteste, man kommer på royale. Nu har klubben indgået et samarbejde med det danske energiselskab Ørsted.

Siger navnene Mitch Moreland, Andrew Benintendi og Rafael Devers dig noget? Svaret er formentlig nej, for i modsætning til basketball og amerikansk fodbold har baseball aldrig rigtig slået en tone an i Danmark. Men den nævnte trio er altså baseball-spillere, og kommer man fra østkystbyen Boston, er de formentlig meget mere end det.

Det lokale baseball-hold Boston Red Sox er nemlig ikoniske som få, og der er garanti for, at deres hjemmebane, Fenway Park, optræder i enhver byguide til Boston med respekt for sig selv. Og nu kommer Red Sox snart til at blive forbundet med et dansk selskab.

06BUSMartin-Neubert-173813-.jpg

Det er energiselskabet Ørsted, der netop har indgået et partnerskab med Boston Red Sox om at blive klubbens bæredygtighedspartner. Ørsted har sendt en meddelelse ud om samarbejdet, men det er uklart, hvad det tidligere DONG egentlig skal bringe til bordet hos baseball-klubben. Underdirektør hos Boston Red Sox, Troup Parkinson, hinter dog til, at det har med grøn energi at gøre.

»Dette partnerskab med Ørsted er en vidunderlig mulighed for at styrke vores engagement i bæredygtighed og udforske yderligere måder at bringe grøn energi ind i boldparken. Vi ser frem til at arbejde sammen med den i 2018-sæsonen.«

Det er naturligvis ikke noget tilfælde, at det lige er baseball-holdet i Boston, som Ørsted indgår et partnerskab med. Energiselskabet har nemlig budt ind på at opføre havvind ud for staten Massachusetts, hvor Boston er den største by. Ørsted får svar på, om de vinder projekterne den 23. april.

OE

Det er ikke første gang, at Ørsted gør sig i sportssponsorater. Tidligere, da selskabet stadig hed DONG Energy, var man en af hovedsponsorerne af det danske herrelandshold i fodbold. Dette sponsorat holdt fra 2004 til 2012.

Andre, danske selskaber har også forsøgt sig med sportssponsorater for at gøre et godt indtryk i udlandet. Det gælder ikke mindst Maersk Oil, der var sponsor af håndbold-VM i Qatar kort tid inden det store Al Shaheen felt skulle genudbydes. Det felt tabte Maersk Oil i øvrigt til Total, som sidenhen har købt hele det danske olieselskab.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen