Berlingske Business

Ørsted-direktør: Europa vil fortsat være det stærkeste vækstmarked

Ørsted præsenterer årsregnskab torsdag
Foto:

2018 bliver et vigtigt år for det danske energiselskab Ørsted, der både er i gang med at udbygge vindforretningen i Europa, USA og Taiwan.

På det amerikanske marked er politikerne i flere stater blevet mere positivt stemt over for havvind, og også i Taiwan fik Ørsted tidligere godt nyt, da fire af selskabets projekter blev godkendt af det taiwanske agentur for miljøbeskyttelse.

I Europa blev det også til sejre i flere auktioner for selskabet, men her var priserne samtidig udsat for et nedadgående tryk sidste år.

Udviklingen af Ørsted vindforretning står Martin Neubert nu i spidsen for, efter at han i februar satte sig i direktørstolen for Wind Power-divisionen. Og hans plan er, at der også skal være fremgang de næste år.

- Vi skal vokse i offshorevind. Nu også med et meget stærkt fokus uden for Europa. Det betyder ikke, at vi negligerer Europa eller nedprioriterer det. Vi ser det stadig som det stærkeste vækstmarked i årene fremover inden for offshorevind, siger den nye direktør til Ritzau Finans.

- Der er positivt momentum i de forskellige kernemarkeder i Europa, som vi opererer i. Der er også nyt vækstpotentiale i regionen i Baltic Sea, og andre markeder udvikler også en interesse for offshorevind, fortsætter han og henviser til blandt andet Frankrig og Belgien.

05BUSPix-Byg-172856-451.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen