Berlingske Business

Nordsøolie runder igen 80 dollar efter fire års nedtur

Tyra feltet
Tyra Vest feltet i Nordsøen.. (Foto: Tom Ingvardsen/Mærsk Olie og Gas/Scanpix)

I 2016 nåede prisen på nordsøolie bunden med under 40 dollar. USA's nej til atomaftale presser prisen op.

For første gang siden 2014 er prisen på en tønde nordsøolie over 80 dollar, skriver nyhedsbureauet AFP.

Prisen på olie faldt drastisk i 2014, og det skabte problemer for producenter i den danske del af Nordsøen og den danske stat, der ikke fik så store indtægter som ventet.

I starten af 2016 var prisen på nordsøolie faldet til under 40 dollar.

Senere er priserne igen steget. Senest er olieprisen presset op af USA's beslutning om at trække sig ud af atomaftalen med Iran.

Iran er én af verdens store producenter af olie. Men USA's beslutning kan gøre det sværere for landet at afsætte sin olie.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen