Berlingske Business

Mærsk-selskab svinger sparekniven

A.P. Møller - Mærsk skuffer i andet kvartal RB PLUS 750 millio
Foto:

Maersk Supply Service, der er en del af den nye energidivision i A.P. Møller-Mærsk-gruppen, reducerer sin medarbejderstab på land med op til 25 pct.

Det oplyser selskabet i en meddelelse mandag formiddag.

Reduceringen sker som følge af den fortsatte nedgang i markedet i offshore-industrien, der også har medført et frasalg i flåden.

Mærsk pressemøde

»På trods af de omfattende omkostningsbesparelser gennem de seneste år, sætter den faldende efterspørgsel i offshore-industrien fortsat pres på indtjeningen, og i andet kvartal havde Maersk Supply Service et tab inklusive nedskrivninger på 106 mio. dollar. I august annoncerede Maersk Supply Service, at det sælger op til 20 skibe fra dets flåde og gør omkring 400 besætningsmedlemmer overflødige,« skriver Maersk Supply Service i meddelelsen.

I alt der tale om op til 65 stillinger til lands, der bliver berørt af den nye sparerunde.

Mærsk pressemøde

»Vi er klar over, at meddelelsen er meget foruroligende for vores ansatte. Det er uheldigt, men nødvendigt for at sikre, at vores organisation reflekterer de nuværende markedsrealiteter. Vores toplinje er faldet med 40 pct. over de seneste to år, og som en konsekvens heraf har vi reduceret skibs- og besætningspuljen betydeligt. En tilpasning af vores organisation er nødvendig for at beskytte den langsigtede holdbarhed af vores forretning,« siger Jørn Madsen, der er administrerende direktør hos Maersk Supply Service, i meddelelsen.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen