Berlingske Business

Maersk Oil sælger ud i britisk oliefelt

Mærsk
Foto:

Maersk Oil har solgt sin ejerandel i det britiske oliefelt Boa i Nordsøen.

Maersk Oil sælger sin ejerandel på 9,8 pct. af det britiske oliefelt Boa, der er beliggende i Nordsøen. Køberen er Verus Petroleum, der har hovedkvarter i Skotland.

Det oplyser kapitalfonden Hitecvision, der ejer Verus Petroleum, i en meddelelse.

Købet øger Verus' ejerandel af feltet til 11,35 pct. og betyde 1800 flere tønder olie om dagen. Der er ikke oplyst nogen pris for handlen.

»Dette køb er i overensstemmelse med Verus' strategi om at udvide vores produktion og pengestrømme. Efter to års arbejde gennem en nedtur i branchen er denne handel en milepæl, der tredobler virksomhedens produktion og gør os klar til nye handler de kommende måneder, siger Verus' topchef, Alan Curran, i en kommentar.

A.P. Møller - Mærsk skuffer i andet kvartal Mærsk Olie Lav ol

A.P. Møller-Mærsk oplyste i september, at det inden for de næste 24 måneder arbejder med nye langsigtede løsninger for de forretningsdele, der arbejder med olie, herunder frasalg eller joint ventures.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen