Berlingske Business

Maersk Oil afventer stadig beslutning om vitalt oliefelt

ccc
Qatars udenrigsminister vil ikke kommentere på, hvornår landet træffer en beslutning om, hvem der efter 2017 skal operere i oliefeltet, men han lover Maersk Oil en fair behandling i en udbudsrunde.

Mens Maersk Oil er udfordret på indtjeningen, spidser beslutningen, om hvorvidt selskabet får lov til at fortsætte med at være operatør på Al Shaheen-oliefeltet i Qatar efter 2017, til.

Der er endnu ikke en afklaring på plads, og dermed har Maersk Oil et trecifret milliardbeløb i potentielle indtægter over en lang årrække på spil i golfstaten.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Der hentes dagligt 300.000 tønder råolie fra oliefeltet, som Maersk Oil i knap 25 år har været operatør af. Selskabets operationer i netop dette oliefelt, tegner sig for knap halvdelen af indtægterne i virksomheden.

Pressemøde forud for Venstres landsmøde

Qatars udenrigsminister vil ikke kommentere på, hvornår landet træffer en beslutning om, hvem der efter 2017 skal operere i oliefeltet, men han lover Maersk Oil en fair behandling i en udbudsrunde.

- Det eneste, jeg kan forsikre dem om, er, at Qatar Petroleum (statsejet olieselskab red.) har nedsat en komité, der ser på betingelserne i tenderen. Alt vil foregå på en transparent facon, der er i overensstemmelse med internationale standarder. Derfor vil alle få en fair chance, det kan jeg forsikre Dem om, siger Dr. Khlalid Bin Mohammed Al Attiyah ifølge avisen.

Claus Hjort: Kristian Jensen skal være næste V-formand

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen