Berlingske Business

Maersk Drilling forlænger rig-aftale i Egypten

Maersk drillin
Foto:

Mærsk-koncernens boreben, Maersk Drilling, har forlænget kontrakten med boreriggen Maersk Discoverer. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Maersk Discoverer skal nu arbejde ud for Egypten til udgangen af august 2019 for BP.

I et vanskeligt marked, hvor der kun har været fem kontrakter, er denne kontraktforlængelse en markant præstation, mener direktør i Maersk Drilling, Thomas Falk. Han forklarer det med de fremragende samarbejde som BP og Maersk Drilling har og de gode resultater, der er opnået i samarbejdet.

Lav oliepris koster 1250 stillinger hos Maersk Oil

Direktøren henviser blandt andet til det samarbejde, som de to parter senest har haft i BP's såkaldte West Nile Delta Drilling Programme og Atoll - begge offshore Egypten.

- Af de 1200 boringer, der blev foretaget, der noteredes Maersk Discoverer for de seks hurtigst borede nogensinde målt i dag per 10.000 fod.

28busmaersk-drilling-5 (1).jpg

- The West Nile Delta bore program var endvidere færdigt 114 dage tidligere end BP's plan og Atoll-boringerne (også offshore Egypten, red.) var færdige 62 dage før BP's plan, fremhæver direktøren.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen