Berlingske Business

Maersk Drilling får kontrakt på 44 mio. dollar til boreskib

Mærsk Innovator er verdens største jack-up rig, og det er et k
Foto:

Maersk Drilling har fået en kontrakt i hus til boreskibet Mærsk Venturer med olieselskabet Total. Kontrakten dækker en efterforskningsboring ud for kysten af Uruguay, der anslås at vare i fire måneder.

Værdien af kontrakten er på 44 mio. dollar, oplyser Maersk Drilling.

- Vi har samarbejdet med Total mange gange gennem årene. Total er en højt værdsat kunde hos Maersk Drilling, og vi er meget tilfredse med at blive valgt til at bore dets første efterforskningsboring offshore ved Uruguay, siger Claus V. Hemmingsen, administrerende direktør hos Maersk Drilling, i en pressemeddelelse.

Maersk drillin

Det forventes, at der kommer gang i boringen til marts næste år.

Maersk Venturer er den tredje i en serie af fire boreskibe i Maersk Drillings flåde. De fire boreskibe repræsenterer en samlet investering på 2,6 mia. dollar. De andre tre boreskibe har alle sikret langsigtede kontrakter.

Lav oliepris koster 1250 stillinger hos Maersk Oil

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen