Berlingske Business

Maersk Drilling får forlænget kontrakt med boreskib til 150 mio. kr.

Mærsk Innovator er verdens største jack-up rig, og det er et k
Arkivfoto:Maersk Drilling har fået forlænget en kontrakt med boreskibet Maersk Viking hos Exxonmobil. Det amerikanske olieselskab har således forlænget sin lejekontrakt i Den Mexicanske Golf frem til december.  Foto:

Maersk Drilling har fået forlænget en kontrakt med boreskibet Maersk Viking hos Exxonmobil. Det amerikanske olieselskab har således forlænget sin lejekontrakt i Den Mexicanske Golf frem til december.

Den oprindelige udløb i juli, og kontraktforlængelsen har en værdi af 22,5 mio. dollar - eller 150 mio. kr. - oplyser Maersk Drilling i en pressemeddelelse. Maersk Viking har været lejet til Exxonmobil siden maj 2014.

Maersk Drilling arbejder i øjeblikket under svære markedshold som følge af en lav oliepris. Omkring en tredjedel af selskabets borerigge- og skibe er således slet ikke lejet ud i øjeblikket, blandt andet fordi de store olieselskaber holder igen med at lede efter ny olie.

I første kvartal lød overskuddet på 48 mio. dollar, hvilket var et fald fra 222 mio. dollar i samme periode sidste år.

16BUSNordsoeaftalen-undersk.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen