Berlingske Business

Kinesisk vindmøllefirma har voldsom rygvind

CHINA/
Den kinesiske vindmølleproducent Ming Yang har stor medvind. Selskabet er gået markant frem på blandt andet omsætning og resultat, fremgår det af selskabets regnskab for andet kvartal, skriver Bloomberg News. Foto:

Den kinesiske vindmølleproducent Ming Yang har stor medvind. Selskabet er gået markant frem på blandt andet omsætning og resultat, fremgår det af selskabets regnskab for andet kvartal, skriver Bloomberg News.

Ming Yang havde en omsætning på 1,6 mia. yuan, svarende til omkring 1,7 mia. kr., sammenlignet med 935,6 mio. yuan i samme periode sidste år. Også når det gælder resultatet, er der et betragteligt rygstød til vindmøllevirksomheden, der leverede et EBIT-resultat på 245,9 mio. yuan over for 123,5 yuan i andet kvartal 2014.

EBIT-margin steg til 15,7 pct. fra 13,2 pct. Og resultatet for perioden blev 68 mio. yuan sammenlignet med 11,7 mio. yuan i samme periode sidste år.

USA-WILDFIRES/

- Vi er tilfredse med den fremgang, vi har opnået i andet kvartal af 2015. Nettoresultatet voksede med mere end fire gange fra år til år, og vi har rigeligt med efterslæb, hvilket forventes at hjælpe os med at opnå bedre finansielle resultater fremover, siger Chuanwei Zhang, administrerende direktør i Ming Yang, til Bloomberg News.

Direktøren vurderer, at vindmølleindustrien har et enormt vækstpotentiale set over de næste fire år.

Mandag faldt Ming Yang-aktien med 3,6 pct. til 2,69 dollar.

Energi

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen