Berlingske Business

Hillary Clinton lover amerikanerne en halv milliard solpaneler

USA-ELECTION/CLINTON
En af de vedvarende energikilder, Hillary Clinton vil satse på, er solcelleanlæg. Dem vil hun have installeret over en halv milliard af i hele USA inden for den fireårige regeringsperiode. Foto:

En af de vedvarende energikilder, Hillary Clinton vil satse på, er solcelleanlæg.

USA: Den amerikanske præsidentkandidat Hillary Clinton slår på den helt store klimatromme i valgkampen og gør det klart, at hun ønsker, at der produceres nok vedvarende energi til at forsyne alle hjem i USA inden for ti år.

Det skriver den britiske avis The Guardian.

27BUShillary.jpg

En af de vedvarende energikilder, Hillary Clinton vil satse på, er solcelleanlæg. Dem vil hun have installeret over en halv milliard af i hele USA inden for den fireårige regeringsperiode.

Disse to mål er en del af en omfattende klima-dagsorden, der vil blive annonceret løbende over de kommende måneder, lyder det.

»Vi er på nippet til at starte en ny ære,« siger den demokratiske kandidat under klima-annonceringen på sin hjemmeside.

Det amerikanske præsidentvalg afholdes i november 2016.


12BBMHill.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen