Berlingske Business

General Electric angriber Vestas og Siemens på havvindmøller

GE-RESULTS/
General Electrics logo ses her på deres store »offshore(hav)« vindturbine. Foto:

Danske Søren Høffer skal føre an i kampen om markedet for havvind for GE.

Den amerikanske vindgigant General Electric har hyret danske Søren Høffer til posten som salgsdirektør for havvind, og selskabet vil nu blandt andet udfordre Vestas og Siemens på markedet.

Det skriver dagbladet Børsen.

Søren Høffer har først og fremmest fået til opgave at skulle stjæle markedsandele fra konkurrenterne.

»Min opgave bliver at sælge flere havvindmøller. Det er et marked, hvor der vel er et sted mellem tre og fem spillere, og det vil vi nu ind og have en seriøs markedsandel af,« siger Søren Høffer til Børsen.

Vind

General Electric har i lang tid været Vestas' største konkurrent på land, men ifølge Søren Høffer kan selskabet også udfordre på området for offshorevind - og især i USA, hvor markedet ventes at udvikle sig eksplosivt de kommende år.

Udover USA ser Søren Høffer også vækstpotentiale på det kinesiske og det europæiske marked, og han siger blandt andet til Børsen, at Europa i øjeblikket har interessante udbud, som selskabet klart vil gå efter.

Søren Høffer har tidligere været salgsdirektør vingeproducenten LM Wind Power, som blev opkøbt af General Electric sidste år, og han tiltræder posten som selskabets salgsdirektør for havvind den 1. marts.

20BUSSiemens-foto-170501-41.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen