Berlingske Business

FLSmidth: Cementkæmpe sætter ny strategiplan i søen

Regnskab fra FLSmidth
Verdens største producent af cement, Lafargeholcim, vil vokse både på omsætning og på overskuddet. Derfor kommer den fransk-schweiziske koncern nu med en strategi, der skal være med til at indfri den målsætning frem mod 2022. Foto:

Verdens største producent af cement, Lafargeholcim, vil vokse både på omsætning og på overskuddet. Derfor kommer den fransk-schweiziske koncern nu med en strategi, der skal være med til at indfri den målsætning frem mod 2022.

Det oplyser Lafargeholcims topchef, Jan Jenisch, i forbindelse med regnskabet for 2017.

»Vores nye strategi 2022 'Building for Growth' vil give os mulighed for mere aggressivt at tilgå markedet. Vi har allerede indledt arbejdet med at skabe en slankere organisation,« skriver direktøren i regnskabet for 2017, der er offentliggjort fredag morgen.

Strategien skal blandt andet sikre en årlig vækst i nettoomsætningen på 3-5 pct.

I fjerde kvartal 2017 endte omsætningen på 6704 mio. schweizerfranc, hvilket er 2,7 pct. mere end kvartalet året før. Ser man på omsætningen for hele 2017, endte omsætningen dig 2,9 pct. lavere i 26,1 mia. schweizerfranc i forhold til 2016.

Lafargeholcim kom også bedre ud af kvartalet, hvis man ser på det justerede driftsresultat før af- og nedskrivninger, EBITDA, end for hele året. Driftsresultatet steg med 2,7 pct. til 1704 mio. schweizerfranc, hvor det på årsbasis steg med 0,7 pct. til 5990 mio. schweizerfranc.

Lafargeholcim så dagens lys i 2015 efter en fusion mellem franske Lafarge og schweiziske Holcim.

Dansk ingeniørkoncern vil sælge ud af tysk forretning

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen