Berlingske Business

Dong-topchef klar med ny storstilet satsning

Mærkedage Dong Energy med tal for første kvartal
Foto:

Dongs topchef, Henrik Poulsen, er klar med en ny satsning, der skal sikre energigigantens fremtidige vækst. Den består af en integreret løsning for virksomheders energikøb og -forsyning.

Dongs topchef, Henrik Poulsen, er klar med en ny satsning, der skal sikre energigigantens fremtidige vækst. Den består af en integreret løsning for virksomheders energikøb og -forsyning.

Det skriver Børsen.

I forbindelse med halvårsregnskabet meddelte Dong, at selskabets succes med vindmøller giver så meget manøvrerum, at koncernen nu kigger efter andre områder, der kan levere fremtidens vækst.

01BUSEnergi-brunkulprotest-.jpg

»Vi vil blive ved med at levere til virksomheder, men også indgå et samarbejde om deres egen produktionsfaciliteter, og hvordan kan det gøres 100 pct. grønt. Det kan være alt lige fra transport til produktion til opvarmning,« siger Henrik Poulsen til Børsen.

For Dong er det nye indsatsområde en videreførelse af de initiativer, som selskabet arbejder på andre steder inden for grøn og traditionel elproduktion. Ifølge Børsen er energigigantens mål at få udbud og efterspørgsel til at mødes mere effektivt samt rulle den nye satsning ud uden for Danmark - i henholdsvis Tyskland og England.

/ritzau/FINANS

jens chr hansen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen