Berlingske Business

DONG-top rundbarberer reklamefremstød med Nicolas Bro

Dong
Dong sætter en større charmeoffensiv i gang forud for selskabets børsnotering. Foto:

DONG var klar med et fremstød, hvor den kendte danske skuespiller Nicolas Bro skulle bære virksomheden ud i danske tv-stuer i et større charmeoffensiv. I sidste øjeblik blev filmen bremset af direktionen.

En 30 sekunders reklamefilm speaket af skuespilleren Nicolas Bro var en af hjørnestenene bag en storstilet kampagne, der skulle bringe DONG tættere på danskerne forud for selskabets børsnotering.

Filmfremstødet havde været længe undervejs, men blev i begyndelsen af februar bremset af DONG-toppen, der simpelthen ikke brød sig om udtrykket i kampagne-satsningen. Det skriver Dagbladet Børsen.

10BUSPix-Thomas-DONG.jpg

Det oprindelige udgangspunkt blev høvlet godt igennem i klipperummet og fik en kraftig »makeover«, der indebar, at den originale film på det nærmeste blev erstattet af arkivklip med havvindmøller.

»Vi skulle have en stærkere billedside. Folk savnede et mere traditionelt DONG-udtryk,« siger Jakob Bøss, der er kommunikationsdirektør i DONG, til Dagbladet Børsen.

DHP

Den statsejede energikoncern skyder i denne uge en storstilet markedsføringskampagne ud over rampen. Formålet er at rette op på selskabets flossede image, der de seneste år har været klynget meget op på, hvordan den omstridte amerikanske investeringsbank Goldman Sachs købte sig ind i energikoncernen.

DONG vil derfor forsøge at styrke sit omdømme i befolkningen forud for en kommende børsnotering, der ifølge en politisk aftale skal falde i 2017.

Hejre

DONG har 6.500 ansatte og en omsætning på godt 67 mia. kr. i 2014.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen