Berlingske Business

DONG skifter navn

Rigsrevisionen vurderer at sag om Dong-salg kan lukkes
Foto:

DONG skal have nyt navn, efter at de har solgt deres olie- og gasforretning.

Energigiganten DONG Energy skal fremover hedder noget andet. Som følge af den omfattende strategiske omstilling fra sort til grøn energi skifter DONG Energy nu navn.

Det er endnu ikke offentliggjort, hvad DONG fremover skal hedde.

Administrerende direktør Henrik Poulsen vil på et møde i dag for DONG Energy's medarbejdere offentliggøre det nye navn, fremgår det af en børsmeddelelse.

DE

Tidligere på året solgte selskabets olie- og gasaktiviteter til Ineos, et schweizisk selskab i kemi- og plastikbranchen. Prisen lød på knap 9 milliarder kroner.

Det nye navn ventes præsenteret omtrent 10:30.

Energiselskabet har heddet DONG Energy siden 2006, hvor seks store danske energiselskaber fusionerede. DONG står for Dansk Olie og Naturgas. Det navn er altså nu blevet uaktuelt, efter DONG har solgt deres olie og naturgas fra for i stedet at satse på grøn energi.

Selskabet kan spores tilbage til starten af 70erne, hvor den danske stat stiftede Dansk Naturgas.

Rigsrevisionen: Centrale dokumenter om Dong er væk Enhedslisten

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen