Berlingske Business

DONG løfter sløret for udbyttepolitik

TTA2
Thomas Thune Andersen, bestyrelsesformand i DONG Energy, har kurs mod en børsnotering af energiselskabet og løfter nu lidt af sløret for udbytteplanerne. Foto:

Passager i dagens kvartalsregnskab fra DONG afsløret, hvad selskabet vil give i udbytte, når børstilværelsen starter.

DONG Energy har stadig som officielt mål at gå på børsen senest ved udgangen af første kvartal 2017. Men hvor der ikke er opdateringen i forhold til timingen af børsnoteringen, så giver DONG en indikation på, hvad investorer kan forvente sig i udbytte.

Således skriver selskabet på side 5 i sit regnskab:

»Under antagelse af at børsnoteringen sker inden udgangen af 1. kvartal 2017, vil vores udbyttepolitik bliver opdateret til følgende: Vi forventer at betale 2,5 mia. kr. i udbytte for helåret 2016. I de følgende år imod 2020, er det vores målsætning, på baggrund af den forventede stigningen i pengestrømme fra idriftsættelse af nye havmølleparker, at øge det årlige udbytte med en høj encifret sats i forhold til udbyttet det forrige år,« skriver DONG Energy.

Denne artikel kaldte tidligere DONG for en udbytteaktie, men DONG oplyser, at deres udbytte faktisk vil ligge ganske lavt i forhold til sammenlignelige selskaber.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen