Berlingske Business

DONG indstiller tysker til bestyrelsen næste år

Rigsrevision har fundet fejl i Dong-salg Dong får mindre oversk
Dong Energys nomineringskomité har besluttet at indstille Dieter Wemmer som nyt medlem af bestyrelsen. Foto:

DONG Energys nomineringskomité har besluttet at indstille den 60-årige tysker Dieter Wemmer som nyt medlem af bestyrelsen. Han ventes valgt til bestyrelsen på den ordinære generalforsamling i første kvartal 2018.

Dieter Wemmer har arbejdet i ledende økonomistillinger i mere end to årtier - senest som koncernøkonomidirektør i Allianz og som bestyrelsesmedlem i UBS Group.

»Jeg er glad for, at nomineringskomitéen har indstillet Dieter Wemmer som nyt medlem af bestyrelsen. Han har meget stærke finansielle kompetencer og kan bidrage med solid erfaring inden for kapitalmarkeder, investeringer og risikostyring til vores bestyrelse. Jeg er sikker på, at han vil være en gevinst for bestyrelsen, »siger Dong Energys bestyrelsesformand, Thomas Thune Andersen, i meddelelsen.

DONG er i gang med at udvide bestyrelsen fra seks generalforsamlingsvalgte medlemmer til otte. Derudover sidder der fire medlemmer valgt ind af medarbejderne i koncernen.

Dong Energy

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen