Berlingske Business

DONG-formand: Fordobling af værdi ikke overraskende

DONG
Formanden for DONG mener, at det var en veleksekveret plan, som gør, at Dong er fordoblet i værdi på bare tre år. Foto:

Formanden for DONG mener, at det var en veleksekveret plan, som gør, at Dong er fordoblet i værdi på bare tre år.

Dongs formand, Thomas Thune Andersen, er slet ikke forbavset over, at selskabet er fordoblet i værdi på bare tre år. Han mener, at det er en naturlig del af en veleksekveret plan.

Det skriver Børsen.

»For tre år siden var det (Dong, red.) en nødlidende virksomhed og med et skrigende behov for kapital - men med en plan,« siger Dongs bestyrelsesformand, Thomas Thune Andersen, til Børsen.

Formanden mener, at det netop var den plan, og eksekveringen heraf, som gør, at Dong er fordoblet i værdi på bare tre år.

Henrik Poulsen

For tre år siden var størstedelen af forretningen bundet op på aktiver i oliebranchen og likviditeten var knap, men der var en plan om at blive en anfører på grøn energi, hvilket er lykkedes, men det kunne man ikke vide sig sikker på for tre år siden, udtaler han.

Formanden bemærker yderligere til Børsen, at Goldman Sachs var en vigtig brik i at opnå den høje markedsværdi af Dong.

Det skyldes, at Goldman Sachs bød ind med risikovillig kapital og vigtig indsigt på det vedvarende energimarked, hvor investeringsbanken er verdens største investor.

31BUSPix-Henrik-Poulsen-193.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen