Berlingske Business

Dong Energy-direktør: Vedvarende energi skal drive elbiler

Dong Energy præsenterer regnskab for første halvår
arkivfoto. (Foto: Erik Refner/Scanpix 2017) Foto:

Direktøren for Dong Energy UK, Matthew Wright, udtaler, at den faldende pris på vedvarende energi skal drive revolutionen i industrien indenfor elektriske biler.

Det skriver The Guardian.

Ifølge Matthew Wright, er prisen på havvindmølleparker faldet så meget, at den største udfordring i industrien er gået fra at være statsstøtte, til at være, hvordan den vedvarende energi skal integreres med det landsdækkende elnet og den voksende nye teknologi.

»Udfordringen er, når vi nu har noget dette vendepunkt indenfor den vedvarendes energis konkurrencedygtighed på pris, hvordan integrerer vi så mere havplaceret vindmølleenergi i det moderne energisystem,« siger Matthew Wright til The Guardian.

Dong Energy præsenterer regnskab for første halvår

Den britiske regering har lovet, at den vil forbyde nye benzin- og dieselbilsalg fra 2040, hvilket ifølge Matthew Wright vil være til stor fordel for miljøet, hvis bilerne bliver drevet af vedvarende energi, og ikke fossile brændstoffer, såsom kul.

»Det ville være noget af en pyrrhussejr, at reducere NOx-udledning i byerne (fra dieselmotorer) for en stigende CO2-udledning andre steder (fra konventionelle kraftværker). Der er en naturlig sammenhæng mellem vedvarende energi og elektrisk energi,« siger Matthew Wright til The Guardian.

Dong Energy UK annoncerede sidste uge, at dens driftsfortjeneste er oppe med 74 pct. i andet kvartal, efter opførelsen af nye vindmølleparker i landet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen