Berlingske Business

Britisk oliekoncern begænser tab trods dyk i oliepris

GUIANA-FRANCE-ENERGY-OIL-COMPANY-SHELL
Tullow olieplatform. Foto:

Oliekoncernen leverede et tab efter skat på 1,04 mia. pund.

Det britiske olieselskab Tullow Oil har haft held til at indsnævre sine tab for 2015 på trods af et voldsomt dyk i prisen på olie.

Det skriver Financial Times.

Oliekoncernen leverede et tab efter skat på 1,04 mia. pund. Til sammenligning blev Tullows tab i 2014 på 1,64 mia. pund.

Den London-baserede koncern, der har fokuseret sine olieaktiviteter i Afrika, havde allerede i december advaret sine aktionærer om nedskrivninger på over 900 mio. dollar. Med nedskrivningerne fulgte et løfte om at reducere selskabets kapitaludgifter til 1,1 mia. dollar fra 1,7 mia. dollar.

Lav oliepris koster 1250 stillinger hos Maersk Oil

I forbindelse med onsdagens offentliggørelse af årsregnskabet lover selskabet, at det vil være i stand til at reducere kapitaludgifterne yderligere til 0,3 mia. dollar fra 2017.

Tullow oplyser videre, at olieproduktionen i Vestafrika i gennemsnit lå på 66.600 tønder olie om dagen i 2015. For 2016 venter selskabet en produktion på 73.000-80.000 tønder om dagen.

olie

Olieprisen er siden årsskiftet faldet til et niveau, som er det laveste siden 2004.

Tullow-aktien falder med 6,4 pct. til 151,20 pence på børsen i London onsdag eftermiddag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen