Berlingske Business

Atlantic Petroleum går i tænkeboks efter skidt nyt fra partner

BRITAIN-ARGENTINA/FALKLANDS
Foto:

Atlantic Petroleums bestyrelse skal mødes for at diskutere de seneste meldinger fra partneren Iona Energy vedrørende Orlando-feltet i den britiske del af Nordsøen.

Det fremgår af en kortfattet meddelelse onsdag eftermiddag.

»Bestyrelsen i Atlantic Petroleum skal mødes med sine rådgivere for at diskutere konsekvenserne for Atlantic Petroleum, samt hvorledes det skal adresseres. Selskabet vil komme med en yderligere opdatering, når konsekvenserne og svarene derpå er klare«, skriver Atlantic Petroleum i meddelelsen.

BRITAIN-ARGENTINA/FALKLANDS

Iona Energy skriver onsdag, at det foreslåede salg af Orlando-projektet til et globalt energiselskab alligevel ikke bliver til noget, og at det netop var en vigtig komponent for selskabet finansielle restrukturering.

Atlantic Petroleum ejer 25 pct. af Orlando-feltet.

Iona skriver i sin meddelelse, at det som følge af det glippede frasalg af dele af Orlando-projektet mangler væsentlig finansiering af projektet. Heller ikke Atlantic Petroleum ventes at kunne finansiere sin del af omkostningerne ved projektet.

ARGENTINA FALKLANDS

Atlantic Petroleum er voldsomt presset af den lave oliepris og meddelte i august, at det undersøger de strategiske muligheder nærmere, herunder et salg eller en fusion.

Atlantic Petroleum havde et underskud før skat på 484 mio. kr. i 2014. I de første seks måneder af 2015 er det blevet til et underskud på 101,6 mio. kr. Selskabets likvider udgjorde ved udgangen af juni 15,2 mio. kr.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen