Berlingske Business

3 skarpe til DONG

08BUS1SEKTION-184419.jpg
Martin Barlebo, kommunikationschef hos DONG.

Med Martin Barlebo, kommunikationschef hos DONG.

Berlingske har været i kontakt med DONG Energy og bedt om et mundtligt interview, men det har selskabet afvist og har i stedet ønsket at svare på mail. Her forklarer kommunikationschef Martin Barlebo, at man har lavet de mange overstregninger i analytiker­præsentationen, fordi man vil sikre, at al information er »entydigt«.

»Udarbejdelsen af prospektet er en meget omfattende proces, som tager mange måneder, og prospektet blev først offentliggjort den 26. maj. På tidspunktet hvor analytikerpræsentationen blev givet, den 7. april, var prospektet ikke færdigt. Da prospektet blev offentliggjort den 26. maj blev den mest opdaterede information givet til markedet, og markedet er fuldt bekendt med, at det er informationen i prospektet, som er gældende. Da det er afgørende for børsnoteringsprocessen, at al information er entydig og indeholdt i prospektet, er visse informationer udeladt i den version af analytikerpræsentationen, som der er givet aktindsigt i,« skriver Martin Barlebo.

FILE DENMARK BUSINESS DONG ENERGY

Hvis informationen er med i prospektet, hvorfor så ikke fortælle, hvad der står bag felterne?

»Den information, der er i prospektet, er den gældende information til markedet, og det er analytikerne også bekendt med.«

Hvorfor er det væsentligt, hvilken form informationen har?

»I det omfang, der har været to forskellige formuleringer af den samme pointe, er informationen i prospektet det gældende.«

Dongeren

Hvorfor mener DONG ikke, det er muligt, at alle investorer kan have adgang til den samme information i samme former?

»Alle investorer skal netop have samme adgang til informationer, og det er den information, de får gennem prospektet. Informationen i analytikerpræsentationen blev givet på et tidligere tidspunkt i processen, mens prospektet er det mest opdaterede og indeholder alle væsentlige informationer.«

Dong Energy vil børsnoteres allerede til sommer

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen