Berlingske Business

Transportcenter i Køge har succes med jordsalg

Skandinavisk Transportcenter Køge startede på en bar mark for blot to år siden. Allerede i oktober sidste år

åbnede den første færdige virksomhed og med Nettos og DBK Bogdistributions beslutninger om at placere sig i det nyetablerede

transportcenter, regner centret med at melde alt udsolgt om tre til fem år.


500.000 kvm af i alt 1,3 mio. kvm er nu solgt.

Ifølge de oprindelige planer skulle området udvikles over otte til ti år, men perioden er nu nedjusteret til mellem

fem og syv år. Det skriver Markedsoversigten Erhvervsejendom.


Adm. direktør Thomas Kampmann fra Skandinavisk Transport

Center i Køge siger til Markedsoversigten:


- Vi har et fornuftigt prisleje og en liberal lokalplan, der giver mulighed

for at bygge højlagre og andre attraktive distibutionsejendomme. Derfor går vi også efter de virksomheder, der

har brug for den slags faciliteter, og som ikke har lyst til at betale de højere priser tættere på København

eller i Ørestad.


Udover DBK-Bogdistribution med et spektakulært 25 m. højt bogtårn har det indtil videre

tiltrukket Statoil, Burger King, Stevns Auto Center, Nyscan, OK Benzin og altså Nettos nye centrallager, der med sit valg af

STC har givet området en form for blåstempling.


Thomas Elm Kampmanns mål med STC er at gøre det til

et bredt servicecenter. Derfor bliver næste skridt at forsøge at tiltrække en uafhængig vognmand til at servicere

de omkringliggende lager- og distributionsvirksomheder samt et frysehus på udlejningsbasis som service til de øvrige

virksomheder.


STC består af to integrerede dele: Et område ved Køge Havn, hvor gods og fragt kan afskibes

og dels selve transportcentret. Centret er konstrueret som et privatejet udviklingsselskab.


Den egentlige ejer af erhvervsjorden

er Køge Kommune.


STCs største konkurrenter er transportcentret i Høje-Tåstrup og Greve Main.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen