Berlingske Business

Tøjgigants byggeri sat på standby

pix-bestsel
Andre steder på Aarhus havn bliver der bygget løs. Men Bestsellers byggeri er lukket ned som konsekvens af Pihl og Søns konkurs. Foto:

E. Pihl og Søns konkurs har konsekvenser for Bestsellers kontorprojekt på Aarhus havn. Byggeriet er midlertidigt lukket ned.

Entreprenørfirmaet Pihl og Søns konkurs vil få konsekvenser for mange byggerier i Danmark. Det gælder også for tøjfirmaet Bestseller. Deres store projekt på Aarhus Havn, hvor der skal opføres kontorer til deres 500 medarbejder, er nu sat på pause.

»Vi har sikret pladsen og lukket den ned. Vi har slået en streg i sandet og sagt, at nu må vi afvente og se, hvordan vi kommer videre, og hvordan vi samarbejder med de kuratorer, der kommer indover,« siger Bestsellers pressechef Mogens Werge.

To tredjedele af projektet er bygget færdigt, så Bestseller er nødt til at finde en løsning. Den foreløbige lukning af byggepladsen vil have negativ betydning for projektet. Ifølge Mogens Werge er Bestseller klar over, at der vil komme forsinkelserne på byggeprojektet. Og det økonomiske aspekt spiller også ind.

»Der er ingen tvivl om, at vi vil tabe på det. Men i hvilken størrelsesorden, det kan jeg ikke sige. Men det er jo aldrig noget, man bliver rigere af. Vi har godt vist, at de havde nogle økonomiske udfordringer, og det har vi måtte tage højde for de sidste måneder,« siger han.

Planen var, at Bestseller om et år skulle flytte ind i de nye lokaler, men lige nu afventer tøjvirksomheden en reaktion fra kuratorerne for at få flere svar om byggeriets fremtid.

Pihl & Søn var hovedentreprenør på projektet, så der er ikke andre entreprenørvirksomheder, der er nødsaget til at overtage.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen