Berlingske Business

To ejendomme nær Amalienborg skifter ejere

pauls
Sct. Paulsgaarden i Fredericiagade.

Begge ejendomme skal konverteres til boliger, som der ventes at være stor efterspørgsel efter i det attraktive kvarter.

Der er gang i salget af historiske ejendomme i kvarteret omkring Amalienborg. Mandag formiddag har således budt på to af den slags handler.

Det Københavnske og Nørrebros Asylselskab har solgt Sct. Paulsgaarden (på billedet) i Fredericiagade 84 til en privat investor, der vil omdanne ejendommen til boliger.

Asylselskabet, der ejer en række ejendomme, ønskede i denne omgang kun at sælge den ene. Karsten Fledelius fra Asylselskabets bestyrelse forklarer i en pressemeddelelse fra Colliers, der har formidlet handlen, hvorfor netop denne ejendom blev sat til salg:

»Huset stod overfor en større renovering samtidig med, at vi mistede en stor lejer. Dette tilsammen gjorde ejendommen mindre lønsom for os. Så for at varetage fondens interesser bedst, valgte vi at sælge, også for at frigøre midler til renovering af nogle af fondens andre ejendomme.«

Nybyggeri af parcelhus.

Sct. Paulsgaarden har ifølge Colliers et samlet etageareal på 994 kvm. inklusive 127 kvm. uudnyttet tagetage. Herudover er der 197 kvm. underetage/kæler til erhverv eller sekundære arealer til bolig. Endelig er der en tagterrasse med udsigt over byen.

I den anden handel har fonden CapMan Nordic Real Estate II købt ejendommen beliggende Toldbodgade 63 i København af Elf Ejendomme A/S. Ejendommen er totalt 1895 kvm., fordelt på 1365 kvm. bolig og 530 kvm. erhverv, oplyser køberen.

»Toldbodgade er en fortsættelse af vores investeringsstrategi for opkøb af centralt placerede boligejendomme i København. Ejendommen er i god stand. Der er muligheder for at modernisere og udvikle lejlighederne, samt konvertere erhverv i stueetagen til bolig«, udtaler Torsten Bjerregaard, Managing Director i CapMan Real Estate.

3 soholmveh

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen