Berlingske Business

TKD leverer dundrende underskud i tredje kvartal

BM Indland
Arkivfoto. Foto:

Developervirksomheden TK Development kom som følge af en række store nedskrivninger ud af tredje kvartal af regnskabsåret 2015/16 med et underskud på 204,9 mio. kr. mod et underskud på 46,3 mio. kr. i samme periode sidste år.

Omsætningen steg ellers til 106,4 mio. kr. fra 44,0 mio. kr., men da de eksterne direkte projektomkostninger, der indeholder store nedskrivninger, samtidig steg til 197,8 mio. kr. fra 57,4 mio. kr. faldt bruttoresultatet til et minus på 116,4 mio. kr. fra minus 13,8 mio. kr. i 3. kvartal 2014/15.

Ses på de første tre kvartaler af regnskabsåret i et samlet perspektiv var koncernens resultat før skat på minus 180,7 mio. kr. mod minus 44,0 mio. kr. i samme periode året før.

- Koncernens resultat før skat er påvirket af nedskrivninger af goodwill og projekter med i alt 194,6 mio. kr., hvoraf 25,0 kr. mio. er negativ værdiregulering af koncernens tyske investeringsejendom, og 56,0 mio. kr. er nedskrivninger af grunde og projekter under afviklingsaktiviteter, skriver TK Development i regnskabet.

Med baggrund i udviklingen og vedtagne nye strategiske tiltag nedjusterer selskabet forventningerne til resultat før skat, eksklusive afviklingsaktiviteter, for 2015/16 med 140 mio. kr. til nu at udgøre et resultat i niveauet minus 100 mio. kr.

I den forventning indgår specifikt nedskrivninger på grunde i Polen med 45,3 mio. kr., nedskrivninger på grunde i Tjekkiet med 35,0 mio. kr., nedskrivning af goodwill med 33,3 mio. kr., samt periodeforskydninger på 19,2 mio. kr. af de budgetterede indtægter fra regnskabsåret 2015/16 til nu 2016/17.

Der ventes for regnskabsåret 2015/16 samlet set et koncernresultat i niveauet minus 190 mio. kr. før skat. For 2016/17 venter TK Development et resultat på 10-30 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen