Berlingske Business

TKD gentager 2018/19-forventning efter ændret strategisk fokus

TK Developments regnskab for 2017/18 er i høj grad præget af de nedskrivninger på 405 mio. kr., som selskabet foretog på sine asset management-aktiviteter i tredje kvartal af det forskudte regnskabsår.

Resultatet for året blev dermed et underskud på 372,3 mio. kr. mod et overskud på 13 mio. kr. i 2016/17.

Tilbage i december nedjusterede selskabet forventningerne til årsresultatet til et underskud på 355 mio. kr. før skat sammenlignet med en tidligere forventning om et overskud på 50-60 mio. kr.

Dengang kom selskabet også med en forventning på til 2018/19 på 80-90 mio. kr., og den forventning bliver gentaget i torsdagens årsregnskab.

Selskabets bestyrelse besluttede i december 2017, at TK Development ændrer strategisk fokus til fremadrettet at fokusere på danske og svenske development-aktiviteter, mens koncernens øvrige aktiviteter vil blive søgt afviklet inden for en periode på to år.

Specifikt er fokus fremadrettet på byudvikling, boliger, retail og erhverv.

- Ledelsen forventer ikke fremover at gennemføre shoppingcenter-projekter, der kan påføre TK Development væsentlige risici.

- Baggrunden for den ændrede segmentering er en erkendelse af at udvikling og ejerskab af shoppingcentre historisk har påført koncernen betydelige tab, og at udvikling af shoppingcentre ikke fremadrettet vurderes at være tilstrækkeligt attraktivt, skriver TK Development i sit årsregnskab.

 

 

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen