Berlingske Business

Tivoli bygger nyt hotel

Pix-Tivoli Hotel
Siden 2010 har Tivoli Hotel haft besøg af 1 million mennesker, og det får Tivoli til at bygge endnu et hotel. Foto:

København får et nyt hotel. Tivoli og Arp-Hansen Group forventer at være klar i 2016 med et nyt 12-etagers hotel ved siden af det nuværende Tivoli Hotel.

Tivoli og Arp-Hansen Hotel Group bygger nu et nyt hotel ved siden af det eksisterende Tivoli Hotel på Kalvebod Brygge i København.

Hotellet forventes at stå klar i 2016. Det får 288 værelser og 25 møde- og konferencerum og kommer til at koste et trecifret millionbeløb. 

Tivolis direktør, Lars Liebst, siger i en pressemeddelelse, at man i en del år målrettet har arbejdet med at udvide forretningsområdet inden for turisme. Og byggeriet er en del af det arbejde.

pix-Officiel bning af Tivoli Hotel

»Et Tivoli Hotel mere i familieklassen, der samtidig tilgodeser forretningssegmentet, ligger flot i forlængelse af vores strategi om at gøre Tivoli til en helårsforretning,« siger Lars Liebst.

Tivoli og Arp-Hansen Hotel Group indgik i 2008 et strategisk samarbejde omkring Arp-Hansen Hotel Groups Tivoli Hotel. I 2010 bød Tivoli Hotel de første gæster velkommen, og i dag har 1 million mennesker besøgt hotellet.

Med det nye hotel realiseres den oprindelige plan for det samlede kongres- og hotelområde på Kalvebod Brygge, der ud over Tivoli Hotel & Congress Center også indbefatter 510 værelser på lavprishotellet Wakeup Copenhagen. Kongreskomplekset vil efter udvidelsen samlet tilbyde 1210 værelser.

Den samlede hotelkapacitet for Tivoli Hotel kommer med det nye hotel op på 700 værelser og mødefaciliteter, der kan rumme 6000 gæster.

NimSuite_Business


Ifølge Lars Bernhard Jørgensen, direktør for Wonderful Copenhagen, er det vigtigt for Københavns internationale konkurrenceevne, at byen hele tiden fornyer sig. 

»Til trods for den globale krise, har vi oplevet en markant fremgang i antallet af hotelgæster i København i de senere år, og det kan delvis forklares ved, at vi i samme periode har fået mange nye hoteller og konferencefaciliteter, som vi har markedsført og solgt internationalt,« siger han og fortsætter:

»Tivolis og Arp-Hansens unikke partnerskab, og deres nye hotelprojekt, styrker turisme- og mødeproduktet i indre by, og investeringen ligger godt i tråd med Wonderful Copenhagens vækststrategi for de kommende år.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen