Berlingske Business

Stadig flere tomme erhvervslokaler

lokale
Foto:

Antallet af ledige erhvervslokaler i Danmark fortsætter med at vokse.

Det er ikke noget dårligt tidspunkt at sætte jagten ind på nye lokaler til firmaet. Antallet af ledige erhvervslokaler på landsplan fortsætter nemlig med at vokse i tredje kvartal 2009.

Det viser helt nye tal fra Oline-Lokalebørs Statistikken.

Ledigheden for kontorer er på landsplan er steget 0,6 procentpoint gennem det seneste kvartal og 2,3 procentpoint over det seneste år. Således er ledigheden på landsplan nu 6,8 procent.

- Virksomhederne fortsætter med at tilpasse sig den økonomiske situation. Usikkerheden mindsker virksomhedernes lyst til at udvide eller tvinger dem til at afskedige ansatte eller lukke. Det er derfor helt naturligt, at efterspørgslen på erhvervslokaler er faldet, og antallet af ledige kvadratmeter stiger, ligesom færdiggørelsen af nye kvadratmeter, der udvider markedet, spiller ind, siger økonom Mads Lindegaard fra Dansk Ejendomsmæglerforening.

Ledighedsprocenten for kontorlokaler i Københavns by og Københavns omegn ligger i årets andet kvartal på henholdsvis på 7,4 og 8,3 procent.

Andelen af ledige kontorlokaler i Københavns by svarer til, at der nu er 405.900 ledige kvm. – en stigning på 189.700 ledige kvm. i forhold til juli sidste år. I hele landet er der sket en stigning på 516.100 kvm., hvilket svarer til, at der aktuelt er 1.514.600 ledige kvm. kontorlokaler i Danmark.

- mja

Find en udlejer her:

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen