Berlingske Business

Sky dansk tøjmilliardær vil redde London-bydel

vv
Den danske milliardær Troels Holch Povlsen, der grundlagde tøjkoncernen Bestseller, er klar til at lægge penge på bordet for at redde det historiske kvarter Norton Folgate i London fra ejendomsudviklere. Foto:

Bestseller-milliardæren Troels Holch Povlsen kæmper for at redde en historisk bydel fra et ejendomsselskab.

Den danske milliardær Troels Holch Povlsen, der grundlagde tøjkoncernen Bestseller, er klar til at lægge penge på bordet for at redde det historiske kvarter Norton Folgate i London fra ejendomsudviklere.

Det skriver det britiske avis Evening Standard.

Ifølge mediet har Troels Holch Povlsen tilbudt at matche ethvert bud, som ejendomsudviklingsselskabet British Land måtte afgive på kvarterets arealer.

- Vi har en støtte, der vil købe grunden af byen og matche eller overgå buddet fra British Land, siger direktør for interessegruppen Spitalfields Trust, Tim Whittaker, til Evening Standard.

15BUSAnders-Holch-Povlsen-a.jpg

Gruppen ønsker ligesom Holch Povlsen at beskytte og renovere Norton Folgate.

- Sker det, vil vi gennemføre vores plan om at reparere bygningerne og bruge dem til små forretninger og ikke store kontorer, forklarer Whittaker.

Kvarteret ligger i bydelen Spitalfields få hundrede meter nordøst for Liverpool Street Station i området nord for Themsen.

Området er en del af det gamle London og har været brugt siden romertiden.

Ifølge Tim Whittaker har Troels Holch Povlsen en personlig interesse i området og er meget imod, at de eksisterende bygninger bliver revet ned for at lave større kontorejendomme.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen